کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

ویژوال استودیو برای مکینتاش معرفی شد



ساعاتی پیش مایکروسافت رسما نرم‌افزار "ویژوال استودیو" نسخه مکینتاش را معرفی کرد.از نسخه تکمیلی ویژوال استودیو که برای مک معرفی شده می‌توان جهت ساخت اپلیکیشن برای آی‌او‌اس، تی‌وی او‌اس، واچ او‌اس، اندروید و همچنین برنامه‌های تحت وب و سیستم کلود استفاده کرد. از ویژگی‌های جدید این برنامه می‌توان به استفاده از نرم‌افزار Git، سیستم الحاقی (اکستنشن) جدید و قالب‌های قابل استفاده در پلتفورم‌های مختلف اشاره کرد.
قابلیت‌های چند پلتفورمی این نرم‌افزار با استفاده از زبان .NET و زامارین (Xamarin)  طراحی شده‌اند. از این نرم‌افزار حتی می‌توان برای طراحی بازی‌های بر پایه پلتفورم یونیتی (unity) که یکی از محبوب‌ترین پلتفورم‌های طراحی بازی در دنیا محسوب می‌شود نیز استفاده کرد.

این نرم‌افزار تا نوامبر سال گذشته تنها برای سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده بود اما اوایل دسامبر نسخه‌ی آزمایشی آن برای پلتفورم مک نیز منتشر شد.

با وضعیت عجیب اینترنت کره شمالی آشنا شوید

چندی پیش اطلاعاتی از سایت‌ های اینترنتی کره شمالی لو رفت و مشخص شد که کره شمالی تنها 28 وب سایت دارد ! بیشتر این وب سایت‌ها جنبه تبلیغاتی دارند و برخی از آنها نیز مربوط به وزارتخانه‌ها، فرهنگ و هنر و گردشگری می‌شود.

طبق گزارشات منتشر شده یک مهندس ساکن آمریکا مرتباً برای سامانه DNS کره شمالی درخواست می‌فرستاده تا به دامنه‌های موجود این کشور دسترسی پیدا کند. تا اینکه یک‌بار به صورت اتفاقی این درخواست پذیرفته می‌شود و این مهندس نیز پس از دسترسی به اینترنت کره شمالی فهرستی از سایت‌ های این کشور را منتشر کرد.


مارتین ویلیامز که مدیر سایت «کره شمالی تک» است در این رابطه می گوید :

زمانی که یک سایت جدید توسط کره‌ای ها راه اندازی می‌شود کسی باخبر نشده و معمولاً افراد به صورت اتفاقی به این سایت‌ ها برمی‌خورند. ما با بیشتر این سایت‌ ها آشنایی داشتیم ولی مطمئن نبودیم که چه چیزهای دیگری را می‌توانیم در اینترنت کره شمالی بیابیم.

 

برخی از سایت‌ های کره شمالی مانند سایت روزنامه اصلی این کشور یعنی «رودونگ سینام» از زبان انگلیسی هم بهره می‌برند اما در کل بیشتر این سایت‌ ها به زبان کره‌ای هستند. در سایت رودونگ سینام بخشی به نام فعالیت‌های رهبر وجود دارد که در آن برنامه‌های روزانه کیم یونگ اون (رهبر کره شمالی) اطلاع رسانی می‌شود.

مهم‌ترین خبر این روزهای کره شمالی مربوط به آزمایش یک موتور جدید موشک است که برای بردن ماهواره به فضا از آن استفاده می‌شود و رهبر کره هم رهنمودهایی در این باره به کارگران کرده است.

مارتین ویلیامز در مورد سایت این روزنامه گفت که مشخص نیست اخباری که در سایت روزنامه رودونگ سینام تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

نکته جالب توجه این است که  این سایت ها تلاش دارند تا از سایتهای مشابه خارجی الگو نگیرند و وقتی که وارد آنها میشویم کاملا مشخص است که مال کره شمالی است.


از دیگر سایت‌ های کره شمالی سایت Cooks.org.kp است که به غذاهای این کشور اختصاص دارد. در این سایت آدرس تمام رستوران‌های مهم کره شمالی مانند اوکریوگوان و پیونگ یانگ داگ میت وجود دارد. شاید غذاهای این رستوران‌ها برای دیگران خیلی خوشمزه به نظر نرسد اما این سایت آنها را این‌گونه توصیف می‌کند: «طعم و بو، تنوع، رنگ‌های چشم نواز و مفید برای بدن»

سایتی هم مخصوص دوستداران سینما راه اندازی شده که فیلم‌های کره شمالی را معرفی می‌کند. هم اکنون جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ در این کشور در حال برگزاری است و این سایت نیز اخبار این فستیوال فیلم را پوشش می‌دهد.

نکته جالب توجه این است ک  این سایت ها تلاش دارند تا از سایتهای مشابه خارجی الگو نگیرند و وقتی که وارد آنها میشویم کاملا مشخص است که مال کره شمالی است!


ساخت منوی استارت عمودی در ویندوز 10

همواره  مایکروسافت علاقه زیادی به ایجاد تغییرات جذاب در منوی استارت ویندوز داشته است ، این بار هم این شرکت تنظیمات جدیدی به منوی استارت ویندوز 10 اضافه کرده است .
در آپدیت جدید، کاربران می‌توانند لیست اپلیکیشن‌های خود را به‌صورت جداگانه و در یک منوی عمودی مشابه ویندوز 7 تماشا کنند.


برای انجام این کار، به بخش تنظیمات رفته و مسیر Personaliation > Start را دنبال کنید.

سپس به پایین صفحه آمده و گزینه Show app list in start menu را غیرفعال کنید.

البته هیچ جای نگرانی نیست چون حتی با غیرفعال کردن این گزینه باز هم می‌توانید لیست نرم‌افزارهای خود را مشاهده کنید.


حالا شما تنها یک صفحه‌ی حاوی گزینه‌های لایو را در منوی استارت خواهید دید که البته هنوز به صورت افقی نمایش داده می‌شوند. اگر با نمایش افقی آنها مشکلی ندارید، دیگر نیازی به اعمال تغییرات جدید نخواهید داشت اما اگر مایل به نمایش انها در یک ستون عمودی هستید، باید تمامی گزینه‌های لایو موجود را از سمت راست به سمت چپ انتقال دهید.برای انجام این کار، کافی است ماوس را بر روی هریک از گزینه‌ها قرار داده و با نگه داشتن کلیک آنها را به مکان دلخواهتان در سمت چپ انتقال دهید(Drag and Drop). اگر انجام این کار برایتان مشکل است، می‌توانید از خطوط افقی در سمت راست منو برای انجام این کار استفاده کنید.

تنها ایرادی که می‌توان از تنظیمات منوی استارت در آپدیت جدید گرفت، این است که نمایش لیست اپلیکیشن‌ها به‌صورت پیش‌فرض امکان‌پذیر نیست.