کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

10 فناوری جدید برتر سال 2017

با توجه به اینکه پیشرفت در فناوری و تکنولوژی لحظه به لحظه درحال وسعت است ، در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 فناوری جدید و برتر سال 2017 که طبق پیش بینی ها در سال جاری فراگیر خواهند شد بپردازیم . با ما همراه باشید ;



1- هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری همانند انسان

جالب است بدانید هوش مصنوعی قابلیت این را دارد که در یک بازی کامپیوتری مهارت پیدا کند و حتی انسان را شکست دهد . اخیراً اتومبیل های بدون راننده تنها با استفاده از هوش مصنوعی توانایی حرکت در خیابان های شلوغ و پرترافیک را دارند و همچنان درحال گسترش می باشند .


2- دوربین های 360 درجه

اخیرا خبرنگاران نیویورک تایمز با استفاده از دوربین های 360 درجه ویرانگری های داعش در سوریه را بصورت 360 درجه به نمایش گذاشتند .  پیش از این فیلمرداری های 360 درجه هزینه بسیار قابل توجهی در بر داشت اما امروزه این تکنولوژی نیز درحال گسترش می باشد .


3- ژن درمانی

ژن درمانی تأثیر به سزایی در درمان و جایگزین کردن ژن های مخرب در میان افرادی که دچار نقص ایمنی بدن و یا بیماری های موروثی دیگری هستند دارد . با استفاده از این فناوری علم پزشکی دچار تحول بسیار عظیمی خواهد شد و بسیاری از بیماری هایی که بر پایه ژن ها می باشند درمان می شود .


4- سلول های خورشیدی با کارایی مضاعف

با استفاده از این فناوری می توان انرژی رایگان خورشیدی را در یک نقطه متمرکز و ذخیره سازی کرد و در مواقع نیاز مانند شب ، از آن استفاده کرد .  این فناوری جهت تولید برق و نور بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .


5- طرحی از انواع سلول های انسان

این طرح روند شناسایی و کشف انواع سلول های انسان را فراهم می اورد و در علم پزشکی بسیار مورد استفاده می باشد .


6- کامیون های بدون راننده

مانند فناوری هوش مصنوعی یا قابلیت یادگیری انسانی می باشد که قرار است روی کامیون ها نیز نصب گردد . با استفاده از این فناوری امکان هدایت کامیون درصورت خستگی و خواب آلودگی راننده کامیون وجود خواهد داشت .


7- پرداخت وجه با استفاده از فناوری تشخیص چهره

مسئولان موتور جستجوی معروف چین درحال کارکردن بر روی سیستمی می باشند که با استفاده از فناوری تشخیص چهره (اسکن چهره) بتواند خریدهای الکترونیکی انجام دهد .


8- کامپیوترهای کوانتومی

این کامپیوترها که در آنها از ذرات کوانتوم استفاده خواهد شد ، سرعت محاسبات کامپیوتری را چندین برابر خواهد کرد .


9- درمان افراد معلول

این دستگاه الکترونیکی توانایی پای پس کردن سیستم عصبی عضو معلول را دارد و این امید وجود دارد که در آینده بتوان معلولیت های افراد ناتوان را با این دستگاه برطرف نمود .


10- بات نت اشیاء

بات نت ها جز فناوری های مخرب می باشند که می توانند به عنوان بدافزاری کنترل اینترنت و وب کم ها و دوربین ها را در دست بگیرند !