کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

آیا تولید مک مینی متوقف شده است؟



با توجه به اینکه آخرین عرضه مک مینی در سال 2014 بوده است ، حال با گذشت 3 سال این سوال ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است که آیا اپل دیگر مک مینی را تولید و بروزرسانی نمی کند ؟!

در سال های اخیر آنچه از شرکت اپل بیش از پیش شنیده و دیده شده است ، عرضه مدل ها و نسخه های مختلفی از گوشی های موبایل بوده است که این خود نشان دهنده تمرکز این شرکت بر روی تولید تلفن های همراه می باشد . اما مدیران اپل در پاسخ به ابهامات و سوالات ایجاد شده کاربران درخصوص مک مینی که از دسته لپ تاپ های مینی این شرکت می باشد ، اظهار داشته اند که فعلاً تمرکز اصلی این شرکت بر روی آی مک پرو می باشد و تا چندماه آینده فعالیت بر روی نسخه های مختلف مک مینی را آغاز می کنیم .

با این پاسخ می توان به این نتیجه رسید که حداقل تا نیمه دوم سال 2018 نباید از شرکت اپل انتظار عرضه مک بوک های مختلف داشت !


آیا با سگ روبات سونی آشنایی دارید ؟!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به حیوانات خانگی علاقه مندید اما به علت آلودگی ها و عللی از این دست نمی توانید برای خود حیوان خانگی داشته باشید ،  روبات سگ سونی می تواند بهترین حیوان خانگی برای شما باشد !

شرکت سونی بتازگی از روبات سگ خود به نام آیبو رونمایی کرده است که از شگفتی های دنیای فناوری اطلاعات و کامپیوتر می باشد !



از جالب ترین ویژگی های این ربات می توان به داشتن عواطف و انس گرفتن او با اعضای خانواده ای که با آن زندگی می کند نام برد . این ربات دقیقاً همانند یک سگ واقعی ، به شما خو گرفته و به دنبال شما می آید و در کنار شما رشد پیدا کرده و عادات جدید در او شکل می گیرد .

شرکت سونی همچنین برای این ربات ، استخوانی خاص تولید کرده که در کنار این سگ می توانید خریداری کنید تا روبات با آن سرگرم شده و بازی کند !

طبق ادعای شرکت سونی آیبو حس هایی مانند مهربانی ، عشق ، همدلی و ... را در خود دارد و می تواند خلاء یک حیوان خانگی دوست داشتنی را برای شما پر کند .

گفته می شود که شارژ باتری این روبات 3 ساعت طول می کشد و عمر باتری آن 2 ساعت است .

پیش از این تعدادی ربات سگ تولید شده بود که آیبو نسخه جدید با تغییرا تبسیار زیاد این موجودات دوست داشتنی است .

قابل ذکر است که صاحبان این ربات می بایست نرم افزار my Aibo را نیز دریافت و نصب کنند تا بتوانند تنظیمات ربات را بوسیله آن کنترل کنند و برنامه ریزی های لازم را درباره این ربات انجام دهند .

درحال حاضر پیش فروش این ربات دوست داشتنی در ژاپن با قیمت 1700 دلار آغاز شده است  و فعلاً درباره زمان دقیق ارائه آن به خریداران اطلاعی در دست نیست .