کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

6 نکته عجیب دنیای اینترنت که نمی دانستید

دنیای اینترنت خود به تنهایی از عجایب دنیا می باشد که روز به روز عجیب تر و وسیع تر از گذشته می شود . اما دانستن عجایب شش گانه ی این دنیای مرموز ، می تواند برای شما جالب باشد ؛



1- اولین و قدیمی ترین دامنه ثبت شده در اینترنت مربوط به سال 1985 یعنی چیزی حدود 33 سال پیش می باشد . دامنه مذبور symbolics.com و مربوط به شرکت سیمبولیکس بود .


2- اولین دامنه ثبت شده توسط یک سوپراستار اما مربوط به 15 سال پیش می باشد که در آن زمان دیوید بوی دامنه ای به اسم خود در اینترنت به ثبت رساند و بدین ترتیب اولین سایت شخصی را ایجاد کرد .


3- سایت 28field لقب سنگین ترین سایت دنیا را به خود اختصاص داده است ! جالب است بدانید که لود شدن کامل این سایت آن هم با اینترنت پرسرعت چیزی حدود 120 روز به طول می انجامد ! همچنین گفته می شود که ارتفاع این سایت هم چیزی حدود 18 کیلومتر است که در این مورد هم نوعی رکورد محسوب می شود .


4- پربازدیدترین صفحه در اینترنت صفحه 404 می باشد ! این صفحه که به هنگام موجود نبودن یک آدرس یا پاک شدن محتوای سایتی به کاربران نشان داده می شود از پربازدیدترین صفحات اینترنت است . اما جالب است بدانید که صفحاتی با همین موضوع اما با آدرس های 301 ، 302 ، 303 ، 403 نیز وجود دارند اما صفحه 404 از معروف ترین ها و شناخته شده ترین ها در این مورد می باشد .


5- جوایز وبی از معروف ترین جوایزی است که هر سال به دو سایت بر اساس بالاترین رتبه تعلق می گیرد . لازم به ذکر است که دو سایت برنده شده از سوی اعضای آکادمی وبی و نیز به انتخاب مردم مشخص می شوند.


6- گوگل از مهم ترین عجایب دنیای وسیع اینترنت محسوب می شود . کافی است یک لحظه اینترنت را بدون گوگل تجسم کنید ، حسی مانند زندگی بدون آب را به شما القا می کند !

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.