کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

کامپیوتر , تکنولوژی , فناوری

کاملترین و بروزترین سایت در زمینه کامپیوتر و فناوری

تولید پلی استیشن 3 متوقف می شود


با توقف عرضه کنسول بازی پلی استیشن ۳ در ژاپن، شمارش معکوس برای بازنشستگی کنسول مذکور به صدا درآمده است. از سوی دیگر قرار است نشست معرفی محصولات جدید سونی در نمایشگاه بازی های رایانه ای E3 در تعداد زیادی  از سالن های  سینما پخش شود.





گفته می شود بیش از 85 سالن سینما در آمریکا، کانادا و آمریکای لاتین این نشست را پخش خواهند کرد. این سومین سال متوالی است که سونی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات تازه اش از چنین روشی استفاده می کند.

پلی استیشن 3 برای اولین بار در نوامبر سال 2006 در ژاپن و سپس در بازارهای آمریکا و دیگر کشورها عرضه شد و عرضه آن در ژاپن به تازگی پایان یافته است. عرضه محصول مذکور در بازارهای آمریکا و کشورهای دیگر جهان هم به زودی متوقف می شود.

این محصول در مقایسه با پلی استیشن 2 محبوبیت و فروش کمتری داشته و به نظر می رسد همین مساله در توقف فروش آن بی تاثیر نبوده است. از سوی دیگر عرضه پلی استیشن 4 در پایان ماه آوریل به 60 میلیون واحد افزایش یافته و انتظار می رود در سه ماهه آتی 18 میلیون واحد دیگر از این کنسول بازی به فروش برود.بر اساس اخبار و اطلاعات موجود نسل جدید کنسول بازی پلی استیشن سونی در سال 2018 به بازار می آید و احتمال می رود اطلاعاتی در مورد ویژگی های آن در نمایشگاه بازی E3 اعلام شود.

مک بوک پرو با کیبرد لمسی

 

اپل از نوار لمسی روی مک‌بوک پروهای 13 و 15 اینچی 2016 به بعد استفاده کرده است.

حال تصور کنید که این نوار لمسی گسترش پیدا کند و تمام صفحه کلید مک‌بوک شما را پوشش دهد. اخرین طرح مفهومی منتشر شده از مک‌بوک پرو، به‌کارگیری صفحه کلید لمسی با استفاده از موتور تپتیک (Taptic Engine) بر روی مک‌بوک‌ پروهای آینده را نشان می‌دهد.




این طرح مفهومی مک بوک پرو نشان می‌دهد که در آینده کیبردهای فیزیکی جای خود را به تاچ‌پدهای تمام هوشمند خواهند داد و از طریق مهندسی تپتیک، حس لمس و کلیک بر روی دکمه‌های فیزیکی به کاربر منتقل خواهد شد.البته چنین تغییر سخت‌افزاری و به‌کارگیری تکنولوژی موتور تپتیک این امکان را به اپل داد که در طراحی آیفون 7 و 7 پلاس دکمه فیزیکی هوم جایگزین نسخه‌ی فشاری آن شود. مطمئنا خیلی اوقات پیش می‌آید که احساس کنید دکمه هوم آیفون 7 هنوز حالت فیزیکی را دارد و احتمالا چنین حسی هنگام استفاده از کیبرد لمسی این مک‌بوک پرو نیز به کاربر منتقل خواهد شد.

 

با این وجود، استفاده از صفحه کلید لمسی در مک‌بوک پروها فعلا دور از تصور است چرا که استفاده از چنین کیبردی می‌تواند معضلات بسیار زیادی را برای کاربران به‌همراه داشته باشد. اگرچه احتمال جایگزینی یک تاچ‌پد بزرگ با صفحه کلید فیزیکی در لپ تاپ‌های آینده غیرممکن نیست، اما توقع به‌کارگیری چنین تکنولوژی در لپتاپ‌های امروزی خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد.